El rendiment i la recuperació del cos humà depèn molt del que mengem abans de sortir a córrer

 

Tant per una volta pel parc de 15 minuts, com per a una preparació d’una cursa de 10 km, menjar abans de sortir a córrer és molt important. I sobretot, saber què menjarem. L’organisme del humà és molt intel·ligent i depenent del que ingerim abans de sortir a córrer o abans de sortir a realitzar qualsevol exercici, el nostre resultat i recuperació serà millor o pitjor.

El cos necessita reserves.  Quan les reserves s’esgoten és quan es comença a sentir una falta d’energia i d’aquí que es pari de fer l’exercici. Els carbohidrats són obligatoris a l’hora de sortir a córrer, això sí, es recomana que siguin integrals per no notar un pes a l’estómac, com cereals, galetes o llavors. Les proteïnes són importants per reforçar els músculs, però la quantitat consumida ha de ser proporcionada a l’exercici que es faci. Es recomana 0,8 grams per a dones i 1 gram per homes corredors casuals. Els ous, la carn o el peix són aliments amb un alt contingut en proteïnes.

D’altra banda, el calci és vital per a reforçar els ossos i prevenir lesions. Un iogurt, les sardines, un got de llet o una mica de formatge ens donaran aquesta força en els nostres ossos abans de sortir a córrer.

L’edat i el gènere són importants a l’hora de saber quina quantitat d’aliments prenem abans de sortir a córrer. Per exemple els homes han de consumir una quantitat major a la de les dones pel pes i el volum de la seva massa muscular. Mentre que les persones menors de 50 anys han de consumir una quantitat més gran d’aliments que les persones majors de 50 anys abans de sortir a córrer. Per això és recomanable que les persones menors de 50 anys consumeixin algun complement nutricional com batuts o entrepans. Els majors de 50 han d’augmentar el consum de proteïnes per tenir un bon rendiment de massa muscular.

Una part fonamental perquè el cos humà tingui un bon rendiment i una recuperació contínua és que els aliments que mengem siguin frescos. Abans de sortir a córrer o després, tot el que mengis ha de ser fresc. El teu cos t’ho agrairà. Des de Can Torreta t’animem fermament a que facis la prova!

Pin It on Pinterest